You have to fight - 1
Filed under: You have to fight



Ja, det där är jag, och mitt namn? Nora Hansen. Jag är nyss fyllda 17 år. Bor i USA med min mamma pappa och lillebror Nils. Pappa kommer ursprungligen från Sverige, men flyttade hit för att kunna spela hockey i NHL. 
Vi är bosatta i New York, pappa har avslutat sin karriär som hockeyspelare och är nu tränare för min lillebror.
På dagarna går jag i skola, och sedan spelar jag hockey. Jag spelar i damlaget som finns här i NY. 
I skolan är jag väl ganska populär, men jag bryr mig inte så mycket. Jag är inte sådär snobbig, visst min familj är ganska rika. Men jag har inte alltid den nyaste handväskan och den nya tröjan för flera tusen. Jag hade det jag tycker är snyggt.

-Nora, there's something to you here! Ropade mamma nerifrån.
-It’s a letter.
-From who? Frågade jag.
-I don’t know, open it.

Det var ett stort vitt brev som det stod To: Nora Hansen. Jag slet snabbt upp det.

-Vad står det? Frågade pappa som kom in i köket där vi satt.
- Jag ska spela för USA!!!
-Congrats! Sa mamma och kramade om mig.
-Ja grattis gumman!
-What’s happening? Frågade Nils.
-I’m gonna play for the USA national team!
-Congrats sis!
-When is it?
-Next month, in Canada, Sweden is going there also! I might meet Frida, if she gonna play.
-Call her and check, sa mamma.

Jag tog tag I min vita nya Iphone och sprang upp på rummet för att ringa Frida. Efter bara några signaler svarade hon.
-Frida här!
-HEEJ FRIDA! Skrek jag.
-Nora!! Fuck vad länge sen det var. Vi pratade på om våra liv och allt möjligt, jag glömde bort varför jag egentligen ringde.

-Du Frida, ska du till Kanada nästa månad?
-Ja, ska du med dit?
-JA! Jag fick ett brev idag.
-SÅ JÄVLA KUNG!
-Vi måste träffas och umgås då. Sa Frida.
-Så klart vi ska göra, men jag måste nog gå nu klockan är mycket. Sa jag efter jag kollat på klockan och insett att den var 11.23pm.
-Men vi hörs, puss!


-Are she going there too? Frågade mamma när jag stod och borstade tänderna.
-Yes kunde jag mumla fram fast jag hade tandkräm hela munnen.
-I'm going to bed now, night. sa jag innan jag gick upp till mitt rum.

Jag satt mig snabbt framför datorn och öppnade twitter. Jag skrev snabbt. ''Im playing for the national team next month YIPPI''.



Blev en kort start. Jag har förmodligen snart en design, hoppas jag.
Skulle inte skada med någon kommentar..




Comments
Written by: Fella

Hej!

Om du läste mina noveller om Lana som var med i Justins dansteam eller Lynne som låg på sjukhus borde du verkligen klicka in på bloggen eftersom jag har lagt upp delarna av U smile som aldrig publicerades och klockan 12.00 kommer en fortsättning på That should be me!

Känner du inte till min blogg tycker jag ändå du ska läsa den, för snart börjar jag med en ny novell och medan du väntar kan du ju alltid läsa de gamla. Kram

2012-01-05 @ 01:39:06 - URL: http://bieb.blogg.se/



Written by: bieberromance.blogg.se

Tack. Ja det skulle jag kunna göra. Lämna en beskrivning på hur du vill ha den bara. :) på ett mejl elr en kommentar.

2012-01-05 @ 18:08:04 -



Written by: Maja

Jätte bra! :) ska följa din novell!

kolla in min? http://shawtywithyou.blogg.se

2012-01-05 @ 19:33:50 - URL: http://shawtywithyou.blogg.se/



Written by: Bieberromance.blogg.se

Min email adress är [email protected]

Skrev fel!

2012-01-05 @ 20:05:11 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback