You have to fight - 8
Filed under: You have to fight

 

Jag vaknade av att larmet på min mobil ringde. Jag sträckte mig snabbt efter mobilen och tryckte på av alarmet. Jag reste mig sakta upp och borstade snabbt igenom håret och satt sedan upp det i en svans högt på huvudet.
Sedan gick jag mot mina kläder och drog på mig mjukisdressen som alla hade. Det var faktiskt ganska skönt att inte bry sig om hur man såg ut eller vad man hade på sig.

-Clara wake up! Maggie and Abbey you too!
-Just five more minutes, sa Maggie sömnigt.
-No, you have to go up now, we are going to eat. sa jag.

Abbey och Clara reste sig snabbt upp, de såg laddade ut, men Maggie hon låg kvar i sin säng. Jag tog sats från dörren där jag stod som var typ 2 meter ifrån sängen och kastade mig på henne. Hon vakande genst upp och skrek.

-What the fuck are doing? sa hon förvånat.
-Jumping on you so you will wake up sometimes. skrattade jag.

Maggie bestämde sig för att stiga upp för att vi bara hade 20 minuter innan vi skulle vara nere i matsalen och äta med laget. Båda blev snabbt klara, vi gick ut ur rummet och in hissen för att sedan åka ner till våningen där matsalen var på.
När vi klev ut ur hissen stod hela laget och väntade på oss.

-Where have you been? frågade våran tränare Cole. Båda pekade bara på Maggie och hon försökte se så där oskyldig ut.
-Like usual, sa Jenny och alla började skratta.
-Haha, very funny sa Maggie sarkastiskt.

Vi tog alla för oss gröt, eftersom man måste äta mycket och bra före match. Jag satt mig ner bredvid Abbey Maggie, Clara Rebecca och några inprincip hela laget satt runt om ett bord. Vi satt och pratade om allt, skrattade och snackade om hur matchen skulle vara. Mitt i allt ihop pep min mobil till, men jag orkade inte bry mig, men efter bara några minuter pep den till igen. Jag stack ner handen i fickan och tog upp mobilen. Den lös upp och visade att jag hade tre olästa meddelanden. Första var från Pappa : Hej´älskling! Vi kommer upp till om 3 dagar. Vi saknar dig pusspuss.
Jag svarade direkt. Hejsan pappa! Härligt, jag saknar er med! Hälsa de andra pusspuss<3

Jag öppnade nästa sms som var från Frida : Tjenare snygging! Vad händer? Kunde inte träffas igår, hade en massa grejer....sorry. Men hör av dig när du kan xoxo dinFridde
Jag: Hej honey! Ja jag fick också planer, som jag MÅSTE berätta för dig. Jag ringer dig senare älskar dig. din Nora

Jag blev förvånad när jag såg vem det sista smset av.....Chaz Somers<3 stod det. Vi hade bytt nummer igår han hade döpt sig själv.
I smset stod det : Hello! My friend, what'zup? Good luck at the game! I hope it's okey that i gave Justin and Ryan your number, /Chaz

Hi there Chaz! I'm eating breakfast with the team. Thanks, yeah i hope we win. Yeah it's okey, I'will see you after the game /Nora

Jag stoppade ner mobilen i fickan och fortsatte äta min frukost, sedan bar det av med buss till arenan. Det tog bara 5 min att åka till arenan.


Förlåååt jag vet att det har tagit år, och att den söööööög.
Men jag vill få matchen i nästa men jag ska försöka skriva klart den imorgon.


Comments
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback